Paris 2008 - uppdt. 2

Vi bestämmer oss för att utnyttja dagen till max, så kliver upp tidigt och äter frukost. Sedan går vi ner till tunnelbanan (eller Metro som vi säger i Frankrike) jag får i uppgift att införskaffa färdmedlen! När jag fått mina tio biljetter tar vi ett tåg i rätt riktning och kliver av på lämpligt ställe. Vet sedan inte riktigt åt vilket håll vi ska gå, men eftersom jag har hök-ögon så ser jag Eiffeltornet över ett av de höga husen! Coolt :] Vi går dit och tar hissen upp till andra våningen, var dimmigt å grått så ingen ide att åka längst upp.. (för mig kanske lika bra eftersom jag har värsta höjdskräcken och nästan ville spy)
 
 
 
När vi klättrat klart i tornet beger vi oss mot Disneyland! *Viktigt* Vi som nu är världsvana metro-åkare hittar enkelt dit :] Lyckliga kommer vi fram..... ja fram men inte längre :S "tydligen" skulle man ha en annan biljett än den vi åkt på. En skylt som säger: "om man inte har rätt biljett, betala 25euro i avgift".. Skoj, inte :/ Det fanns ingen människa på plats och ingen att fråga, så vi fick stå där som två idioter tills att en vänlig själ lät oss gå in på hans biljett! Han tyckte väl att vi såg lite borttappade ut :]
 
Sedan ruinerade Disney oss på inträdes-biljett för området, men det var så klart väldigt värt! (Jenny försökte iof lura kassörskan att vi var studenter för att få billigare pris, men då ville hon se våra csn-kort.. så det gick inte)..
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0