Paris 2008 - uppdt. 4

Åt frukost som ingick på hotellet, vi hade varit hungriga sedan kvällen innan (varför äta middag när det finns frukost). Kollade sedan på lite fransk-tv, vilket vi gjort alla dagar :] Mycket spännande och lärorikt, allt är dubbat. Vi har kollat på Simpson, 2½men och lite annat. Det är najs.. Blev hämtad av en taxi som skulle ta oss till flygplatsen, tur att han hade en bok där de stod vilken flygplats vi skulle åka ifrån eftersom vi själva inte visste :S

Vart lite små nervösa om vi skulle ha råd att betala eftersom vi nästan inte hade några pengar kvar! Fick skramla lite mynt å sånt :] Det blev 14 euro dyrare att åka till flyget än från!

När vi kommer fram ska vi lämna i bagaget, följande konversation utbytts (fast på engelska):

"Ni har inte betalat för bagaget"
"Jo vi betalade i Sverige"
"Ni har inte betalat för bagaget"
"Jo, här är kvittot på att vi har betalat"
"Ni har inte betalat för bagaget.. gå bort till den där disken och betala"

Då ville jag grina lite.. :] Vi gick bort till disken hon hänvisat till, där undrade de i sin tur varför vi kom dit eftersom vi redan hade betalat :p

När vi äntligen sitter på planet känns det skönt att få åka hem :] Jag ser min väska åka in först av allas på bandet utanför, det känns också bra att veta att sin väska kommer med samma plan! Jag kanske dock inte skulle varit för glad att min väska var först.. Den gick sönder på två ställen! Tack..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0