...

Roliga Anekdoter!

Nr1.
De frågade både på väg ut ur Sverige och på väg ut ur England
vem som ägde mitt pass! Yeey, tur man är igenkänlig.. inte :]
"Vems är det här?"

Nr2.
Jenny tände eld på hotellets hårtork en morgon!
Mycket spännande, och den smälte även ihop!

...

I ♥ London

London 2009 - uppdt. 4

Uppstigning klockan 04.30, man måste ju hinna sminka sig innan taxin kommer! Vi gjorde iaf taxi-killens dag då han fick dricks av oss, vilket han vart typ jätte förvånad över :] *klappa mej själv på axeln* Eftersom vi idag var i tid, så fick vi iaf sitta bredvid varann! Skönt.

När vi kom in i Sverige var självklart min väska borta.. Fast inte bara min utan även typ hälften av planets resenärer. Dryglish deluxe, jag var kissnödig och hade inte tid med sånt! Det visade sig inte kunna ta sig till byggnaden på grund av bensin-stopp (?). Efter en evighet hade de fixat soppa så jag kunde få min bag! Tågresan hem över gick bra och vi behövde inte åka buss!

London 2009 - uppdt. 3

Den utlovade shopping-dagen resulterade inte i speciellt mycket shopping. Det gjorde lite ont i mitt shopping hjärta då jag insåg att jag inte hittade nånting.. (förutom några saker jag inte hade råd med). Blev bara ett linne i storlek 18 (jag brukar ha 10) Men det var den enda som fanns kvar.. jag var iaf duktig och pratade med killen i kassan och fick ur mej lite ord på engelska! Typ frågade om det var alla storlekar som fanns framme, så han var tvungen att springa ut på lagret och kolla :]

När Jenny tröttnat på att gå i affärer, eller kanske när hon inte längre stod ut (tröttnat tror jag hon gjorde efter första butiken).. Gick vi och åt på en liten mysig restaurang. Jenny var snäll och översatte orden "Ketchup och Majonnäs" från engelska till svenska åt mej då hon inte trodde att jag förstod vad servitrisen sa.. (de är ju de svåraste orden). Hon som skulle ta våran beställning visade sig vara från Sverige så sedan kunde jag ta det på svenska :]

Min nya rosa-limmo stod även och väntade på mej. Men jag kände att det var skönare att ta en promenad i solen en dag som denna.. Vi besökte så klart slottet och drottningen var hemma! *Viktigt*

London 2009 - uppdt. 2

Denna dag var ju som skriven för att vara en riktig turisting-dag! Vi klev upp tidigt och åt frukost i vårat fantastiska hotell! Exemplariskt gott, färsk ananas och melon. Yoghurt, juice och nybakat bröd! *Mmmm*

Efter det tunnlade vi iväg till det extremt viktiga Madame Tussauds! Där träffade vi diverse celebrities, som Justin, Britney och han som står högst upp på min lista; ORLANDO BLOOM! Jag känner att vi kom varann väldigt nära och har mycket gemensamt! :] *wiie*

Sedan, då det för övrigt slutat regna (!) tog vi en klassisk busstur runt staden. Det var trevligt och vi fick massa information vilket jag dock inte uppfattade eftersom jag inte förstår språket, men det var najs med nån som pratade i mina hörlurar iaf :] *L* Det började storma efter ett tag där vi satt på buss-taket.. men vi höll ut.

Vi gick vidare till London Eye, mycket bra att jag inte är höjd rädd.. *ehh*. Men det gick faktiskt bra, vi befann oss ju i en liten bubbla :P Cool utsikt över hela London!

Fotvandring vidare mot Big Ben och sedan upp till en park (gräs-plätt) för att skriva vykort. Bakom oss i gräset ligger det döda människor och folk som röker på hej vilt! Även att det kom en kille och satte sig bredvid mej. Han var trevlig och helt normal ;] Men jag är ju a-social så tror han kände sig dissad när jag bara svarade på frågor och inte ställde några själv :P Fick lite dåligt samvete sedan när han och hans kompis gick.. *Haha*

London 2009 - uppdt.1

C hade än en gång när vi ska resa förvarnat om diverse förseningar å SJ.s vägar. Men när vi kom fram till centralen så stod tåget där och det kändes bra. Dock fick vi inte sitta på våra 1a klass biljetter längre än till Huddik, för då fick vi byta till buss :/ Usch.. Jag som satt så bekvämt innan! Detta bidrog inte bara till att vi fick sitta med massa annat löst folk. Utan även att vi blev försenad en timme!

Eftersom man vet hur det brukar vara, så hade vi ju planerat eventuella förseningar då vi bokade resan. Vi behövde nu inte vänta så länge på Arlanda innan flyget skulle gå vilket ju är positivt, dock pga att vi nu var sen så fick vi inte sitta tillsammans på planet! GAAH:::: Utan vi blev utplacerade mitt-i-mellan varsina okända människor (som mer än gärna drack alkohol när det bjöds gratis)...

Väl framme var vi ju väldigt flashiga och hade redan med oss tunnelbanebiljetter. Så vi kunde världsvant bara åka iväg mot hotellet, no problemo att hitta! :]

Hotellet var väldigt najs och på kvällen åt vi vår middag där. Efter att vi ätit dricksade vi alldeles för lite och fick sedan gå in på rummet och skämmas :S

Mexikansk gratäng

Mexikansk gratäng, idag vart det lite omvänd ordning eftersom köttet låg infryst och behövdes tinas upp. Så medan grisen (skinkan) tinade i micron, började jag med resten. Hackar pujolök och strör ut i en form.

Blandar i en skål 1dl grädde tillsammans med 1dl chilisås (jag tar med råge), enligt receptet ska man ha 1tsk sambal oelek.. jag tar 2tsk (med råge) :] Det måste juh bli lite krydda i maten! Tillsätter även 2msk mjöl och 2dl buljong. Jag tycker det är lite lagom tråkigt att koka upp buljong, så jag häller bara i uppkokat vatten med det andra och pluppar ner buljong tärningen (ej att rekomendera.. men men).

När köttet tinat klipper jag det i bitar och lägger i en klassisk frys-påse. 1msk soya ner i påsen och 1tsk chilipulver... ja som ni förstår så tog jag lite extra även här :] *wiie*
Ihop-kletning och sedan utströning i formen tillsammans med purjon.

Efter det häller jag ut såsen över och toppar med riven ost! In i ugnen på 225grader 20-30min. Serverar med pasta och hade jag varit duktig så kanske en sallad varit på sin plats. Men det är jag inte :]