USA - Las Vegas uppdt.1

En väldigt lång resa väntade oss när vi klev upp där klockan 05.00 :] Började med tågresa ner till Arlanda, Noel var vaken hela tiden och härjade runt. Trevligt! Blev ganska stressigt sedan när det var massa krångel att växla pengar + att det inte gick att checka in på egen hand, vilket man ska göra.

Fick iaf hjälp av en trevlig tjej från KLM, som ordnade så vi fick sitta bredvid varann på alla de flyg vi skulle med. Första flyget gick till Amsterdam, jag som inte kan gå på toa på flygplan tänkte att jag skulle göra det när vi kom fram. Dom planerna fick jag ställa in, när det visade sig att vi bara hade 10min på oss att ta oss till Gaten! Som självklart låg på andra sidan flygplatsen (och flygplatsen var stor och full med folk). Fick typ springa hela vägen, kom fram två minuter försent men det var kö med folk så det gick bra.

Den nya flygresan skulle komma att ta ca9h, tur att de som jobbade den här dagen var så service minded och tyckte om barn.. not! Usch, å jag fick typ skäll för att jag råkade fylla i inresepapprena fel och ville få en ny blankett.. (ja för att man skickat in formuläret hemmifrån hade ingen betydelse, man fick göra om allt igen).

Försökte att gå på toa på flyget, men det gick inte.. Så fick fortsätta vara kissnödig tills vi kom fram till nästa flygplats i Minneapolis, som sagt 9h senare. Höll nästan på att sprängas :] *wiie*

Där blev man helt själv utfrågade diverse saker om vad man hade där att göra, vad man jobbade med i Sverige och mig frågade killen även vems barn vi hade med oss. Jag är lite förvånad över min egen engelska insatts, jag lät juh nästan lite duktig! (jag sa "nästan")

Några timmars väntan innan vi äntligen fick gå på det sista flyget som skulle ta oss till Vegas. När man den tiden varit vaken 24h i sträck är det ganska skönt att få sätta sig ner i sätet och bara sova. När jag sovit en timme och öppnar ögonen står vi fortfarande kvar nere på marken. Tröttsamt, men kom iaf iväg tillslut och 2,5h senare anlände vi!

Förre kom och mötte oss på Flygplatsen och vi tog sedan en taxi till våra respektive boende. Veronica, Kalle och Noel bor på hotell. Själv bor jag i ett stort två våningshus, tillsammans med Förre, hans bröder, Jojjo och några till. Huset som vi hyr var fint och det rummet jag och Förre sover i har även eget badrum och duch, najs!

 Noel på tåget ner till Arlanda
Trackback
RSS 2.0