Chokladbollar

Kan inte sova ut på morgonen, så klev upp och bakade lite. Cholkadbollar!! Har inte gjort det sedan jag bodde på Harmonigatan och där gjorde jag det kanske en gång under den tiden. Jag känner att jag kommit in i en bak-period, det är mycket roligare än att laga mat. Man vill iof inte ha massa onyttigt hemma, för då okynnes äter man.. Det är dock bra med saker man kan lägga i frysen, då syns dom inte och man blir inte frestad eller känner sig tvingad att äta "innan de blir dåligt". Det är precis vad man kan göra med chokladbollarna, bosätta dem i en låda i frysen tills någon kommer på besökt och man kan bjuda :]

Jag gjorde i ordning kaffe, tog 2msk till min smet och drack upp resten. Blandade 1dl socker, 3dl havregryn, 2½msk kakao, 1tsk vaniljsocker + 100g margarin som jag först lät stå framme för att mjukna upp samtidigt som kaffet till smeten svalnade. Elvispa ihop allt så det inte finns någon typ smörboll kvar som nån stackare får bita i :] Rulla bollar i valfri storlek, jag gjorde ganska små eller som jag själv skulle sagt; perfekt storlek. Till dekor kan man ta lite vad man vill, vanligtvis pärlsocker eller coccos. Men jag slog på stort och testade Pralin-strössel. Sånna där små prickar som fanns på Pralin-glassen man köpte från Glassbilen när man var liten! Mumsigt:: Totalt blev det 21stycken. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0