Tyskland - Berlin uppdt.3

Lördagen, jag hade tänkt inviga min nya klänning men då hade vädret bestämt sig för att inte alls vara sommarvarmt utan lite mer som Sverige-väder dvs kallt och blåsigt. Var till och med tvungen att ha jacka!

Vi köpte biljetter till en Sightseeingbuss, en som man kan hoppa på och av som man vill vid olika stationer. Vi hoppade först av vid Konserthuset, åt frukost och turist fotade lite :]
 
 
Letade upp ett flott shopping mall, där jag hittade en jättefin t-shirt från Juicy Couture. Var lite osäker först om jag skulle handla då den var svindyr. Men kom på att jag faktiskt sparat massa pengar då maten man åt var billig, kunde då ta av matpengarna och lägga på en tröja istället. Bättre en dyr tröja man kan använda flera gånger än att ha ätit upp pengarna! Förträngde priset ganska snabbt och kände mig nöjd över mitt köp :]
 
Tröjan från Hilfiger jag hittade i en annan butik kändes plötsligt billig i jämförelse..

Vi åkte vidare med bussen fick se Berlinmuren där konstnärer fått göra målningar. Hoppade av vid Alexanderplatz, där det skulle finnas massa shopping + att vi tänkte åka upp i TV-tornet som finns där med roterande golv där man kunde sitta och äta typ 360m upp i luften. Det var dock massvis med folk så skulle fått vänta i flera timmar innan vi fått åka upp och vi var redan hungriga så struntade i det. Gick och åt nått äckligt istället :S
 
 
Starbucks levererade iaf som vanligt god dryck!

Hela staden var förövrigt fylld med fotbollssupporters från två olika lag (ett av dem Bayern München) som var fulla och galna. Ungefär lika många poliser fanns på plats för att hålla koll då det var stor sannolikhet att det skulle bli bråk :] När vi efter några timmars shopping skulle ta oss tillbaka till hotellet hade våra bussar slutat gå :/ Tänkte att vi skulle försöka oss på tunnelbana, fick dock tänka om när vi inte fattade hur man fick tag i en biljett + att supportrarna tagit över tunnelbanan och försökte välta vagnarna!
 
Vi tog en promenad för att hitta ett hotell, så man kunde få tag i en taxi istället. Fick gå länge och hade tur som fick tag på en bil som precis släppte av någon annan. Efter att vi åkt lite rally med taxichauffören mådde jag illa (kan även berott på att jag återigen inte druckit och ätit tillräckligt) kände därför inte för att gå ut och äta på kvällen, så C fick gå och beställa mat som sedan skickades upp till rummet.
 

 
Mmm, pizza....
Trackback
RSS 2.0