Milano 2013 - uppdt. 1

Åkte ner till Stockholm på tisdag eftermiddag och mötte upp C, övernattade sedan hos henne innan det var dags för en tidig morgon dagen där på :] Lite frukost på Arlanda och sedan flög vi iväg till ett soligt Milano! Ingen av oss fick fönsterplats, typiskt för det hade blivit mycket fina/coola bilder på de snöklädda bergen nedanför::::
 
Efter att några människor försökt lura oss på flygplatsen (vi är inte dum bara för att vi är snygg ;] ) så tog vi en taxi till hotellet. Nog för att man åkt några gånger och tyckt att förare kört som galningar men den här tog iaf priset. Trodde vi skulle bli indragen i en vållande-olycka innan vi var framme :S
 
Installerade oss på rummet och gick sedan på jakt efter mat. Jag hade ju tänkt att det skulle finnas en City-map på hotellet som man kunde ta, men det gjorde det inte. Så vi fick chansa och gå åt ett håll bara för att se vart vi skulle hamna :] Efter någon kilometer så känndes det som att vi nog skulle gått åt det andra hållet, men vi hittar iaf en restaurang. Självklart blir det Pizza, det enda man kan förstå i menyn vad det är + att eftersom de som jobbade där inte kunde engelska så hade man inte kunnat fråga om nått annat heller, det var iaf gott! Nomnom..
 
        
 
Efter maten hade vi fått ny energi och gick tillbaka samma väg vi kom och fortsatte sedan åt ett annat håll. Kom tillslut rätt och hittade igen den vacka Duomo (eller Dominon som jag säger). 24ºC i skuggan, vindstilla och butiker utan AC :] Blev lite shopping och en islatte på ett cafe! Mmm, semester...
 


Kommentarer
Alba

Angående winows 8, eftersom jag pluggat på KTH så får jag det gratis så jag kan byta :) hHatar windows 8!! Så det går att fixa lätt somen plätt för min del iallafall :D Och ja du har rätt det är tyvärr så i alla nya datorer :/

2013-04-21 @ 13:32:10
URL: http://albelle.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0