New York 2013 - uppdt. 1

Vi checkar in oss på Arlanda tidigt på söndagsmorgonen, efter att vi fått våra biljetter upptäcker vi att vi INTE ska få sitta brevid varann utan att vi båda ska få sitta mitt emellan två okända människor. Inte så skoj, speciellt inte på dit resan. Gick tillbaka till tjejen i disken för att se om det gick att ändra. Hon kollade, planet var fullbokat men hon fixade så vi fick sitta vid nödutgången, vilket egentligen skulle kosta extra eftersom det var mer benutrymme där men hon ordnade så vi fick de utan extra kostnad förutsatt att vi var friska och kunde engelska... ;]
 
När man sitter vid en nödutgång måste man vara beredd på att hjälpa till om det händer någonting, om man te.x måste landa på vattnet och utrymma. Vi tog detta på fullaste allvar och läste igenom instruktionsboken noga. Jag kännde att det var ett hedersuppdrag att få vara med och hjälpa till! Nu hände inget så fick aldrig använding för mina kunskaper, men det var väl lika bra det kanske.
 
Det var inget problem att ta sig från Newark (New Jersey AirPort) in till New York City utan vi åkte ett tåg direkt. Sedan skulle vi försöka oss på tunnelbanan, men hamnade då ännu längre ifrån hotellet så fick hoppa in i en taxi istället som körde oss fram till dörren. Hollet var fint, vi fick ett ganska litet rum men ändå helt okej då man mest bara ska sova där.
 
Vi hade tänkt gå ut och äta på en restaurung på kvällen, men då jag hade ont i huvet sedan några timmar tillbaka och som inte ville gå över + mådde lite illa eftersom mina matvanor inte var i fas, så kännde jag inte för att gå ut och äta. Letade upp ett Subway istället och tog med till rummet. Båda var jättetrötta och slocknade vid 18 tiden. När klockan var 23 vaknade jag upp och var pigg.. jobbigt. Jenny vaknade vid 02 och då hade jag precis somnat om men vaknade igen, sedan kunde ingen av oss sova mer. Jetlag *check*
 
 
Hotellet som vi bodde på. Vårat rum låg på tredje våningen.
Dock med utsikt mot bakgården och in genom fönsterna på närliggande kontorsbyggnad.


Kommentarer
Ma

Så skönt att du kunde sova så länge när du kom hem!

2013-08-09 @ 19:48:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0