Turkiet - Alanya uppdt.3

Dagen B. B som i Båt-tur! Blev upplockad av buss och åkte sedan till en stor båt! Den skulle rymma 240 personer, men som tur var blev vi bara ca 50st!

 

La oss att sola direkt! Jag tänkte; 'det här är livet!, stackars de som blir sjösjuka och inte kan åka båt!' Det hinner bara gå en liten stund sedan börjar undertecknad att inte må så bra längre.. :/ om det var solen eller vågorna vet jag inte.. Jobbigt var det iaf. Satte mig i skuggan och fick en cola, när den var slut och jag rapat upp kolsyran så mådde jag bättre! Skönt, dags för mer sol :]

 

Efter ett tag kastade de i ankaret och det blev dags för bad och mat! God kyckling (som jag kontrolerade var vit) och gott tillbehör, kryddstarkt!

 

Innan båten åkte vidare kastade arrangören i två vinflaskor som sjönk till botten. Den första att hämta fick behålla dem! Det dröjer inte länge förens en genomblöt kille kommer triumferande och glad med en flaska rött i handen!

 

--

 

Nu är vi tillbaka på hotellet, jag har fortfarande inte fått nån märkbar bränna! Det stod i brochyren att en dag på båten skulle ge tre dagars bränna! Hmm.. undra om man ska gå och klaga ;]

 

 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0