...

Altea 2011 - uppdt.7

Dag 11, sista dagen innan hemfärd. Stranddag för att bättra på den obefintliga brännan.. Det var massvis med stora vågor, jag brukar inte vilja doppa huvet utan badar bara kroppen. Nu blev man ofrivilligt drängt av vatten, tur att det var just denna dag som var enda dagen jag inte tagit på mig mascara :] Vilket jag annars alltid har på stranden. Noel tyckte det var roligt i vågorna även fast han blev helt översköljd med vatten.

På kvällen gick vi upp på torget och käkade middag. Det blev också en stor fet glass efteråt! Nomnom..

Grodperspektiv när fotograf Noel 3 år är framme :]

På vägen hem hittade grabbarna en liten fågel som blivit halvt påkörd (?), de kände då att de var tvungen och ta med den hem och försöka mata den och få den att må bättre. Dagen därpå kilade han dock vidare och bor nu i fåglarnas himmel..

Altea 2011 - uppdt.6

Dag 9 bad och på kvällen var Veronica och Kalle ute och åt medans vi tog hand om Noel. Vi gick ner och käka på strandpromenaden, sedan vidare till ett litet tivoliområde och röjde runt.

Dagen efter det hade vi (läs: Veronica och jag) i förväg bestämt att vi skulle shoppa. Just denna dag var det mulet och inte så fint väder, perfekt tajming alltså! Blev några timmar i ett shoppingscenter och några kassar senare var vi nöjda och åkte hem och grillade. Lägger även upp bilder på mina nya magneter som köptes någon dag tidigare och även en av de tre kartor som vi handlat i Guadalest.

Altea 2011 - uppdt.5

Dag 8, Förres födelsedag även. Vi bilade till en Bergsby, Guadalest. Kikade på utsikten och käkade lunch.

Vi var även till ett vattenfall, men det var extremt mycket folk där så det var inte så skoj. Killarna och Noel passade på att bada fast det var is-kallt i vattnet.

På kvällen gick jag och Förre ut själva och åt middag på en restaurang som hette Oustau, ett riktigt fint ställe med hög klass, god mat och bra service! Vi blev bjudna på champagne när vi kom dit som de celebriteter vi är. Trevligt::::

Altea 2011 - uppdt.4

Dag 6 åkte vi till Aqualandia, en vattenpark med olika poollandskap och rutschkanor. Jag och Veronica låg mest och solade (var inte vi som röstat på att åka dit). Galet mycket folk där då vi råkade åka dit på en Lördag, borde veta bättre än att göra saker på helgdagar, tror killarna hade skoj iaf.

På kvällen skulle vi gå ut och äta, blev jätte sent och då vi var så pass många var det svårt att få bord (+ att det var helg och alla andra var ute). Blev middag vid 00.30, inte helt optimalt men det var gott iaf :]

Dag 7 blev en dag på stranden med sol och bad. Vi har haft jättebra väder hela tiden som vi var i Spanien! På kvällen grillade vi på terrassen, att vi detta år köpt med oss bearnaisesås var riktigt bra! Det knyter liksom ihop matupplevelsen ;]

Altea 2011 - uppdt.3

Innan vi åkte till Spanien hade jag i ett svagt ögonblick lovat Förre att jag skulle följa med upp på Calpe-klippan (medelhavets högsta klippa). Sedan fick jag se ett film på Youtube och då ångrade jag allt jag sagt för det såg riktigt läskigt ut. Men har man lovat något så måste man ju faktiskt hålla det.

Jag, Förre och Orre (Förres bror, som kom ner på onsdagen) gjorde slag i saken och besteg klippan! Det var ingen promenadtur för vem som helst, utan smalt, brant, stenigt och stup med stora möjligheter att ramla utför (mot en säker död). Varningsskyltar satt uppsatt för att varna om vad som komma skulle..

Vi tog oss upp och vi tog oss ner (vilket ibland kan vara ännu svårare), det var riktigt cool utsikt. Jag som normalt är höjdrädd, blev inte det då detta var alldeles för högt upp. Det sägs att det faktiskt är några personer per år som stryker med när de ska ge sig på detta. Så det känns bra att man klarat av det :] *check*

Altea 2011 - uppdt.2

Vi brukar oftast köra varannan dag bad och varannan "utflykt". Dag fyra bestod alltså av att göra något. Vi åkte till en djurpark, Terra Natura. Alltid skoj att spana in djuren :]

Min förhoppning var att få träffa en Leopard såklart, men det fanns ingen. Dock några andra katter som var lite leopard look a-like -aktiga!

Det var varmt ute och många av djuren låg mest och gömde sig i skuggan och ville inte komma fram och visa upp sig. Några dromedarer låg ner och såg mer död än levande ut..

Förre plockade ner en papegoja från ett träd och matade med frön som man kunde köpa. Noel ville också vara med och mata, då blev fågeln rädd och åt en bit av Noels finger istället.. Blev som tur var inte så djupt jack och Noel var snart på banan igen.

Jag och Veronica gjorde oss förtjänt av en iskall öl i värmen :]

Altea 2011 - uppdt.1

Bilresan ner till Västerås via Enköping gick mycket bra, även flygresan! I år hade vi bestämt att vi skulle ha en hyrbil, så den stod och väntade på oss på flygplatsen när vi anlände mitt i natten. Bilade iväg till Altea och la oss och sov direkt efter ankomst.

Dagen därpå blev det inte mycket heller, vi åkte och hadlade mat å dryck inför kommande dagarna. Bara det tar ju en halv dag + att hitta vart man ska köra då det skyltas lite random.. På kvällen gick de andra ut och käkade medans jag tog det soft på terrassen.

Dag nr. 3 bestod av solning och bad i Calpe, Noel som förra året varit lite reserverad inför vatten och vågor var nu helt orädd och kastade sig ut i havet.

Well Hello

Gör bara ett kort inlägg har bättre saker för mig, som att ha semester:] Här är en bild på den klippan (medelhavets högsta) som jag Förre och Orre klättrade upp för härom dagen!!