Altea 2011 - uppdt.3

Innan vi åkte till Spanien hade jag i ett svagt ögonblick lovat Förre att jag skulle följa med upp på Calpe-klippan (medelhavets högsta klippa). Sedan fick jag se ett film på Youtube och då ångrade jag allt jag sagt för det såg riktigt läskigt ut. Men har man lovat något så måste man ju faktiskt hålla det.
 
 
Jag, Förre och Orre (Förres bror, som kom ner på onsdagen) gjorde slag i saken och besteg klippan! Det var ingen promenadtur för vem som helst, utan smalt, brant, stenigt och stup med stora möjligheter att ramla utför (mot en säker död). Varningsskyltar satt uppsatt för att varna om vad som komma skulle..
 
 
 
 
Vi tog oss upp och vi tog oss ner (vilket ibland kan vara ännu svårare), det var riktigt cool utsikt. Jag som normalt är höjdrädd, blev inte det då detta var alldeles för högt upp. Det sägs att det faktiskt är några personer per år som stryker med när de ska ge sig på detta. Så det känns bra att man klarat av det :] *check*
 
 
Trackback
RSS 2.0