Paris 2008 - uppdt. 3

Tunnelbana kan vi ju nu som sagt, men en karta kanske hade varit bra när man väl klivit av den. Vi hade faktiskt en, men den la jag ur väska innan vi åkte på morgonen :] *Oppsi* Jenny vägrade fråga om vägen. Så vi fick helt enkelt bara prova att gå åt ett håll, efter några hundra meter hittar vi en skylt som visar att vi ska gå åt det andra hållet. Men lite motion skadar ju inte och vi hittade dessutom vykort på vägen!
 
 
Eftersom vi är så fruktansvärt bra på att lokalisera oss i främmande land finner vi faktiskt Notre-Dame! Där går vi sedan upp alla 400 trapp-steg, jag tycker fortfarande att jag befinner mej på alldeles för hög höjd för mitt eget bästa :S När vi kommer ner på fast mark igen är jag helt skakig i benen.. fast det har nog mest med att jag är otränad att göra :] *L*
 
 
 
 
Vi  traskar vidare åt det håll vi hoppas att Mona-Lisa är, på vägen shoppar vi varsin skarfs! Me like:] Vi hittar fram till museet, men orkar inte gå in.. Istället letar vi nånstans att äta! Denna dag blev det faktiskt mat på en restaurang! Coolt :] Mitt i en korsning ser vi även Triumfbågen, så dit gick vi också. Vi måste ha blivit väldigt vältränade efter den här resan så mycket som vi har gått!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0