Tyskland - Berlin uppdt.2

Fredagen, lika fint väder som dagen innan. Jag hade tänkt ha kofta men blev alldeles för varmt, endast linne räckte gott och väl. Synd bara att jag inte hade något fint linne på mig :/

Vi ägnade dagen åt shopping :] Ett av världens störta varuhus KaDeWe låg en bit bort, så dit gick vi självklart och kollade efter goodbitar, men även andra butiker i närheten. Jag mådde lite illa efter ett tag pga vättskebrist. Så då gick vi och käkade god lunch (carpaccio) och jag tömde en Cola + vatten sedan var man redo för att fortsätta och kolla runt. 
 

Hittade ett linne som jag bestämde mig för att köpa. Jag skulle vara duktig och använda mynt så gav tjejen i kassan 24€ och skulle då få tillbaka 10€ + en cent, men fick bara tillbaka en cent!! Jättejobbig situation som jag var tvungen att ordna upp helt själv på engelska! C hade försvunnit iväg så kunde inte hjälpa mig.. Hon i kassan svarade inte ens när jag talade med henne men blev uppenbarligen irriterad på mig, trotts att det var hon själv som gjort fel. Men jag fick till slut tillbaka mina pengar som jag skulle.
 
 
Hittade även en jättefin klänning, kort fram och lång bak! Me Like, ifrån Bershka:::: Slutligen så köpte jag en helt fantastik väska ifrån Louis Vuitton! Separat inlägg kommer om den ♥
 
 
Tog en paus och satte oss på ett fik och käkade glass, från att ha varit sommarvamt och soligt så började det efter en stund ösregna.. Fick sitta kvar där tills det slutade och ta nått gott att dricka under tiden. På kvällen gick vi och käkade sushi, gott men inte lika gott som hemma :]
 
Trackback
RSS 2.0