Tyskland - Berlin uppdt.4

Eftersom vi inte hunnit med allt på Sightseeingen dagen innan så tog vi och satte oss på bussen igen. Biljetten var nämligen en två-dagars, mycket bra! Jag gillade bussarna för man kunde välja Svenska som språk i hörlurarna! Jag ville till Brandenburger Tor så vi åkte dit, när vi klev av började det regna.. Tröttsamt, så vi gick och käkade brunch. Jag åt potatissoppa och C tapas med bl.a klassika bratwurstar :] Själv vågade jag inte äta bratsen, tycker de ser oaptitliga ut och som nått jag skulle bli magsjuk på..
 
 
När vi ätit klart så hade det slutat regna, snacka om rutinerat att man lämnat kvar parplyet på hotellet! Vi gick och fotade lite och sökte sedan upp en souvenirbutik så jag kunde få köpa min magnet!! Det var tur att de hade öppet, för när vi sedan kom tillbaka till shoppingområdet där vi bodde och tänkte förlusta våra sista pengar så var allt stängt! Inte en enda butik var öppen på Söndagar. Konstigt i en storstad kan man tycka.. Även matbutikerna var stängda. Det enda som var öppet var några restauranger.
 
 
 
Vi käkade quesadillas och gick sedan till hotellet och hängde i loungen tills det var dags att ta taxin till flygplatsen.
 
 
Den skummaste flygplatsen ever.. Det fanns ingenstans att sätta sig över huvudtaget. Eller jo typ 30 stolar, men när 300 personer ska trängas samtidigt så är det svårt. Jag shoppade parfym till mig och Förre i Taxfree-butiken, sedan fick vi sätta oss på golvet inne på Burgerking *fräscht*. Tur man hade en jacka att sitta på, galet trångt och hade man inte huvudvärk innan så kom den då. Sittplatser fanns nämligen endast i Gaterna, men vi (och alla andra) fick ingen gate förens det var time att kliva på planet, så då var det ju bara att gå direkt till utgången.
 

Är som jag skrev första dagen mycket nöjd över denna resa och kan verkligen rekommendera detta resmål till er andra!
Trackback
RSS 2.0