STHLM 10-11/5-14 uppdt.3

Började söndagen med hotellfrukost! Fanns mycket gott att välja på, jag som normalt inte äter på morgonen åt nu väldigt mycket då man ju måste passa på :]
 
 
Efter frukosten gick vi åter ut en sväng på stan och hittade lite mer shopping innan det var dags att checka ut från hotellet. Vi mötte C och gick och käkade god mat på il forno. Jag åt samma som förra helgen: Lasagne!! Gott fast fick inte lika mycket sås som jag hade velat :] Veronica däremot fick massa.. fusk!
 
 
 
Handlade med oss lite färdkost i form av kaffe och godis för att sedan sätta oss på första tåget till Uppsala. Där skulle vi sedan åka ersättningsbuss till Gävle (fortfarande pga banarbete som på ner-resan). Man kan ju fundera lite hur tågbolaget tänkt när de som sagt sedan innan vet att det ska köra bussar och kan se hur många som har köpt biljett men som ändå när det kommer till kritan saknar två bussar för att kunna få med alla resenärer.. 
 
Vi fick står utomhus 70 minuter i kyla, deras enda kommentar: "Vi gör så gott vi kan, men bussar växer inte på träd". Jag höll dock gott mod in i det sista som den nyfunna optimist jag är!
 
"Utan ersättningsbuss försmäktar vi på denna Uppsala"
 
När vi väl fick åka iväg stod det ganska klart att vi inte skulle hinna med nästa tåg från Gävle, mycket riktigt så när vi väl var framme hade vi en timme att slå ihjäl. Så vi gick upp på stan för att hitta nått som var öppet så man kunde få sätta sig ner. Vi hittade ett Allstar där vi beställde in nachos och öl :] Mycket gott::
 
Vi betalade och skulle sedan gå tillbaka till stationen, virrade bort oss och Veronica upplyste att det bara var 8 minuter kvar tills att tåget skulle gå. Jag som brukar ha så bra lokalsinne hittade plötsligt inte i en stad där jag varit många gånger förr. Vi speedade upp farten och kom tillslut tillbaka och hann med tåget i sista stund :]
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0