Catania/Sicilien 2014 - uppdt. 1

Kommit hem efter en vecka på Sicilien. Skönt att resa direkt ifrån hemmaplan istället för att åka via Stockholm. Vi skulle bo på ett 4-stjärningt hotell i Catania, på en bild från hotellet hade jag sett ett badkar(!) men stod inte specificerat att det skulle ingå. När man inte har något badkar hemma vill man gärna passa på och bada loss när tillfälle ges.
 
Vårat rum hade inget badkar, inte heller nån balkong som jag gärna hade sett skulle finnas. Tydligen var det andra priser om man skulle ha balkong (med havsutsikt, vilket var de enda balkongerna som fanns). I övrigt var rummet helt okej.
 
 Våran utsikt = Vulkanen Etna!
 
Då vi åkte "Of-season" dvs inte under sommaren så blir saker lite mer begränsade. Tex. så hade hotellet en privat strand, men den hade de nu stängt för säsongen så den kunde man inte använda. Många restauranger var nedstängda och bussarna gick inte så ofta om man ville ta sig någonstans.
 
Men jag klagar inte, temperaturen ute var perfekt, inte för varmt och inte för kallt. Frukost ingick på hotellet och den var superbra, jag älskar te.x melon och färsk ananas + diverse annat som fanns att tillgå! Frukost åt vi på takterrassen med utsikt mot vattnet medans solen var på väg upp! #Livet
 
 


Kommentarer
Anneli

Så mysigt!

2014-10-25 @ 13:40:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0