Mexikansk gratäng

Mexikansk gratäng, idag vart det lite omvänd ordning eftersom köttet låg infryst och behövdes tinas upp. Så medan grisen (skinkan) tinade i micron, började jag med resten. Hackar pujolök och strör ut i en form.

Blandar i en skål 1dl grädde tillsammans med 1dl chilisås (jag tar med råge), enligt receptet ska man ha 1tsk sambal oelek.. jag tar 2tsk (med råge) :] Det måste juh bli lite krydda i maten! Tillsätter även 2msk mjöl och 2dl buljong. Jag tycker det är lite lagom tråkigt att koka upp buljong, så jag häller bara i uppkokat vatten med det andra och pluppar ner buljong tärningen (ej att rekomendera.. men men).

När köttet tinat klipper jag det i bitar och lägger i en klassisk frys-påse. 1msk soya ner i påsen och 1tsk chilipulver... ja som ni förstår så tog jag lite extra även här :] *wiie*
Ihop-kletning och sedan utströning i formen tillsammans med purjon.

Efter det häller jag ut såsen över och toppar med riven ost! In i ugnen på 225grader 20-30min. Serverar med pasta och hade jag varit duktig så kanske en sallad varit på sin plats. Men det är jag inte :]

Trackback
RSS 2.0